Почнемо заняття з відгадування загадок про тварин
Знайдіть час прочитати казку Г.Циферова "Про поросятко"
Жило на світі дуже маленьке порося. Кожен це порося ображав, і бідолашне порося зовсім не знало, де йому шукати захисту. І так це йому набридло, що його кривдять, що якось це порося вирішило піти собі світ за очі.Взяло порося мішечок, взяло сопілку й пішло. Йде собі лісом, а щоб веселіше було, в сопілочку дуде. Але хіба підеш далеко на чотирьох копитцях?
Весь день йшло порося – і навіть із лісу не вийшло. Сіло на пеньок і сумно задуділо в сопілочку: "От я дурний якийсь. І навіщо йду?"
Й тільки воно сказало ці слова, як за пеньком: "Ква-ква!" Жабеня! Стрибнуло жабеня на пеньок і каже:
– І дійсно, дурна ти істота, поросятко! Ну, і навіщо йти? Чи не краще пливти в якомусь човнику?
Подумало порося, подуділо в сопілочку і сказало:
– Ах, мабуть, так!
Прийшло воно до річки і стало шукати човника. Шукало, шукало, а човника немає. І раптом побачило корито. У ньому якась старенька білизну прала. Та й покинула. Сіло поросятко в корито, задуділо в сопілочку і попливло.
Спочатку по струмочку, потім по річці, а потім і у величезне море випливло.
Пливе воно, отак, морем. А риби дивуються, регочуть:
– Що це? Наче пароплав, якщо гуде. Але чому, чому ж у нього є вуха?
– Ех! – каже кит. – Напевно, він дуже розумний, дуже ввічливий. Інші пароплави просто самі гудуть. А цей теж гудить, але й інших слухає.
І тому всі риби й кити йому допомагали, вказували шлях. Хто носом, а хто і хвостом. Та всі штовхали вперед. Так він і плив.
Плив пароплав. Аж раптом – чудовий зелений острів! Пароплав пристав до острова. А всі звірі вийшли його зустрічати.
– Хто такий? – запитав його смугастий звір і вклонився.
– А що, ви не знаєте мене?!
– Ні, – каже смугастий звір. – ось вперше бачимо.
І маленьке порося схитрувало:
– Я – найголовніший у своїй країні. Мене звуть ПОРОСЯ.
– А тут – я найголовніший, – відповідає смугастий. – Як же нам бути, якщо ми обидва головні?
– А нічого, – посміхнулося порося, – я ж гість, то ж ти так і будеш найголовнішим, а я – твоїм помічником.
Тигр кивнув, і з того часу вперше в житті порося почало жити спокійно. Всі його слухалися та поважали.
А якщо хтось не слухався, то варто було поросяті дістати сопілочку, як ворог відразу ж тікав.
Так-так. Бо такого гарчання боялися всі. І навіть сам тигр часто здригався, коли порося грало на сопілці.
Мабуть, порося пожило б там ще, але тут чомусь його знову потягнуло додому. Взяло порося листа від тигра, сіло у корито і попливло.
Знову кричали риби: "Гей, розумний пароплаве!" І знову дельфіни і кити допомагали йому пливти.
Але ось знайомий струмок, старенький міст, галявина.
– Здається, я вдома, – сказало порося.
– Так-так, – відповів йому баранець. – А де ти був увесь цей час? Мені так хотілося полоскотати тебе ріжками!
– На жаль, – посміхнулося хитре порося, – тепер цього робити не можна. Хіба ти не знаєш, хто я? Читай! – Тут порося подало баранцю листа, і той прочитав: "Моєму головному помічникові дарую свою намальовану лапу".
Баранець, зрозуміло, злякався.
А потім злякалися й всі інші звірі. І ніхто ніколи вже більше не ображав
порося. Кожен думав: "А що скаже тигр?"
Обговоріть з дітьми:
Чому маленьке порося ображали інші тварини?
Що придумало порося для своєї втіхи?
Чому в дорозі всі, хоч і насміхалися , проте підтримували порося?
Що нового про порося ви дізналися з казки?
Переглянте аідеоказку "Братик кролик і братик лис"
Після перегляду порівняйте рухи і дії лиса і кролика: що спільного і що відмінного між ними.
Прочитайте вірш "Якби я був чарівником" Лесі Вознюк
Прочитайте вірш "Якби я був чарівником" Лесі Вознюк
Якби я був чарівником, —
намріялося Віті, —
то став би я помічником
природи в цілім світі.
Чарівна паличка в руках —
за мить зростають липки,
у чистих ріках та ставках
вже плюскаються рибки.
За хвильку дощики рясні
помиють все довкола,
барвисті квіти запашні
укриють гори й доли.
В дитячі мрії, як на те,
навідалася ненька:
— Тут справжній чарівник росте,
хоча іще маленький.
Твоє, синочку, деревце
тріпоче зелен-листом,
співає дзвінко джерельце,
бо ти його почистив.
І ось такі чарівники
зростять дубки та липки,
в джерельні ріки та ставки
пливтимуть вдячні рибки.
То ж підростай, не розгуби
дитячі світлі мрії,
і все розквітне навкруги
веселкою надії.
Потім розпитайте:
Що хотів хлопчик зробити за допомогою чарівної палички?
Чому треба захищати довкілля?
Чи могли б ми дізнатися щось цікаве про життя рослин, тварин,якби їх не було?
Що кожен з нас може зробити для збереження природи?
Пограйте разом з дитиною
Подивітся на силуетні картинки тварин і порахуйте їх.
Завершимо наше заняття оглядом світлини із зображенням керамічного носорога С.Герасименка
Немає коментарів:
Дописати коментар