вівторок, 14 квітня 2020 р.

Поради батькам

Як розпланувати день і чим зайняти дітей під час карантину


Карантин схожий на відпусткучидовгівихідні, тому варторозуміти, що для дорослих і дітей – це все-таки періодрозслаблення. Не вартогнатись за досягненнями й змушуватидітейвиконуватинереальний план.
Важливодотримуватисьрозпорядку дня: чищеннязубів, зарядка, прогулянка (якщоцеможливо), денний сон та іншізвичні для дитиниритуалиповинні бути щодня. Дужеважливими є спільніприйомиїжі. Графікпотрібен, щобдитина мала певнімежі, в яких вона буде більшорганізованою. Так і батьки встигатимутьбільше, і малечаотримуватимедостатньоуваги.
Те, як наповнювати весь інший час, залежитьвідуподобаньдитини. Згідноіз системою Монтессорі, найбільш продуктивною частиною дня у дітей є час до обіду. Тому всізаняття, якіспрямовані на розвитокдитини, кращеплануватина першу половину дня.
Змушувати дитину не потрібно: лишейти за їїінтересами. Дитинахочечитати – можемопочитати, вирішуєскладатипазли – займемосьцим. Не вартоскладати список занять і виконуватиїх по черзі: дужеважливоприслухатись до дітей та їхніхбажань.
На період карантину батькам абоіншим членам сім’ї треба домовлятись, хто зараз сидітиме з дитиною. Наприклад, батькопрацює, поки мама гуляє з дитиною. Потім мама займаєтьсяроботою, а батькограєтьсяіздітьми. Одному доросломуповноціннопрацювати та займатисядитиною буде важко – дітирідкоможуть три годиниспокійногратисьсамі, не відволікаючи.
Планувати всі активності варто з урахуваннямінтересівдитини, бо для кожного віку вони свої. Час, який зараз батьки проводятьізмалечею, можнавикористовувати для спільнихприготуваньїжі, занять йогоючитанцями, наведення порядку вдома. Дітейвартозалучати до домашніх справ: вони за прикладом батьківвчатьсябагатьох речей. Якщодитинавиявляєінтерес до хатніх справ, потрібнозаохочуватиїї до цього, навітьякщо в неї не все виходить добре.
Удомаможнагратися і з кінетичнимпіском, пластиліном, робитиаплікації з паперу. Для дітейцінно, коли батьки граються з ними на одному рівні: наприклад, сідають разом на килим і роблятьщосьспільне.
На час карантину потрібнопідготуватись і знайтиновіваріанти для ігор з дітьми: малеча не зможеробитиодне й те самещодня. У YouTubeчинавіть у соцмережахінших мам можназнайтибагатоідей, чимзайнятидитину. У періоди карантину вартостежити за кількістюсолодкого, яке вживаютьдіти. Солодощізбуджуютьдитину: їйважчезаснути, складнішесконцентруватись на чомусь.
Для ігор та розваг не використовуйте часто гаджети. Кращезвідтивидалити усе зайве й залишитилишедодатки для розвитку та навчання. Мультики вартообиратидокументальні та навчальні. Наприклад, післяпрочитанняенциклопедіїдитиназацікавиласьАнтарктидою – цечудово і можнанаступного дня показативідео на цю тему.
Не вартосприймати карантин як те, щоускладнюєжиття. Використовуйтейого для того, щоб провести більше часу з дітьми: вони насправдідужепотребуютьнашоїуваги. І навіть разом розкластиречіпісляпрання – цевжечудоваспільнаактивність.
Крімкласичнихспособівпроведення часу з дітьми, як-от читання книг, перегляд мультиків і дитячихфільмів, прогулянок на вулиці, у нас є доступ до різноманітнихігор. Дитинаможегратись як з дорослими, так і сама, за умови, якщо перший раз про цезаняття вона дізналась разом з батьками.

ІГРИ НА КУХНІ
Можнамалюватифарбами по крупі, ховатиневеликііграшки й знаходитиїх, викладатиаплікацію та придумувати до неїісторію. Такожгратися з тістом: ліпитифігурки, випікати, розфарбовувати.

СЮЖЕТНО-РОЛЬОВІ ІГРИ
Сюжетно-рольові ігри абоігри,щорозвиваються за сюжетом,  коли учасникиберуть на себе певну роль. Тут додатковоможнавикористовуватиіграшки, конструктор тощо.


ТЕАТРАЛІЗОВАНІ ІГРИ
Театр може бути як ляльковим, тіньовим, так і драматичним. Вибираєтеви.



РУХЛИВІ ІГРИ
Під час таких занять можнаобігративсіречі, які є вдома. Наприклад, стілець – оббігати, на ньогоможназалазити, йогоштовхати, підніматитощо.



КІНЕЗІОЛОГІЧНА ЗАРЯДКА

Спробуйте з дітьмививчитикількавправтакої зарядки, вони розвиваютьвзаємодіюміжпівкулямимозку.
Наприклад: Вправа «Вухо — ніс»
Лівою рукою взятися за кінчик носа, а правою рукою лівевухо. Одночасновідпуститивухо і ніс, плеснути в долоні, потімпомінятиположення рук «з точністю до навпаки».

"Якщо наш пріоритет – це вимагання бути слухняним у межах чотирьох стін нашого дому, то можемо сподіватись, що наші покірні діти будуть слухатись когось іншого – поза домом", – психолог, дослідник освіти АлфіКон.

Немає коментарів:

Дописати коментар