Карантин схожий на
відпусткучидовгівихідні, тому варторозуміти, що для дорослих і дітей – це
все-таки періодрозслаблення. Не вартогнатись за досягненнями й
змушуватидітейвиконуватинереальний план.
Важливодотримуватисьрозпорядку
дня: чищеннязубів, зарядка, прогулянка (якщоцеможливо), денний сон та
іншізвичні для дитиниритуалиповинні бути щодня. Дужеважливими є
спільніприйомиїжі. Графікпотрібен, щобдитина мала певнімежі, в яких вона буде
більшорганізованою. Так і батьки встигатимутьбільше, і
малечаотримуватимедостатньоуваги.
Те, як наповнювати весь
інший час, залежитьвідуподобаньдитини. Згідноіз системою Монтессорі, найбільш
продуктивною частиною дня у дітей є час до обіду. Тому всізаняття,
якіспрямовані на розвитокдитини, кращеплануватина першу половину дня.
Змушувати дитину не потрібно: лишейти за їїінтересами. Дитинахочечитати
– можемопочитати, вирішуєскладатипазли – займемосьцим. Не вартоскладати список
занять і виконуватиїх по черзі: дужеважливоприслухатись до дітей та
їхніхбажань.
На період карантину батькам абоіншим членам сім’ї треба домовлятись, хто
зараз сидітиме з дитиною. Наприклад, батькопрацює, поки мама гуляє з дитиною.
Потім мама займаєтьсяроботою, а батькограєтьсяіздітьми. Одному
доросломуповноціннопрацювати та займатисядитиною буде важко – дітирідкоможуть
три годиниспокійногратисьсамі, не відволікаючи.
Планувати всі
активності варто з урахуваннямінтересівдитини, бо для
кожного віку вони свої. Час, який зараз батьки проводятьізмалечею,
можнавикористовувати для спільнихприготуваньїжі, занять йогоючитанцями,
наведення порядку вдома. Дітейвартозалучати до домашніх справ: вони за
прикладом батьківвчатьсябагатьох речей. Якщодитинавиявляєінтерес до хатніх
справ, потрібнозаохочуватиїї до цього, навітьякщо в неї не все виходить добре.
Удомаможнагратися і з кінетичнимпіском, пластиліном, робитиаплікації з
паперу. Для дітейцінно, коли батьки граються з ними на одному рівні: наприклад,
сідають разом на килим і роблятьщосьспільне.
На час карантину потрібнопідготуватись і знайтиновіваріанти для ігор з
дітьми: малеча не зможеробитиодне й те самещодня. У YouTubeчинавіть у
соцмережахінших мам можназнайтибагатоідей, чимзайнятидитину. У періоди
карантину вартостежити за кількістюсолодкого, яке вживаютьдіти.
Солодощізбуджуютьдитину: їйважчезаснути, складнішесконцентруватись на чомусь.
Для ігор та розваг не використовуйте часто гаджети. Кращезвідтивидалити усе
зайве й залишитилишедодатки для розвитку та навчання. Мультики вартообиратидокументальні
та навчальні. Наприклад,
післяпрочитанняенциклопедіїдитиназацікавиласьАнтарктидою – цечудово і
можнанаступного дня показативідео на цю тему.
Не вартосприймати карантин як те,
щоускладнюєжиття. Використовуйтейого для того, щоб провести більше часу з
дітьми: вони насправдідужепотребуютьнашоїуваги. І навіть разом
розкластиречіпісляпрання – цевжечудоваспільнаактивність.
Крімкласичнихспособівпроведення часу з дітьми, як-от читання книг, перегляд
мультиків і дитячихфільмів, прогулянок на вулиці, у нас є доступ до
різноманітнихігор. Дитинаможегратись як з дорослими, так і сама, за умови, якщо
перший раз про цезаняття вона дізналась разом з батьками.
ІГРИ НА КУХНІ
Можнамалюватифарбами по крупі, ховатиневеликііграшки й знаходитиїх,
викладатиаплікацію та придумувати до неїісторію. Такожгратися з тістом:
ліпитифігурки, випікати, розфарбовувати.
СЮЖЕТНО-РОЛЬОВІ ІГРИ
Сюжетно-рольові ігри абоігри,щорозвиваються
за сюжетом, коли учасникиберуть на себе
певну роль. Тут додатковоможнавикористовуватиіграшки, конструктор тощо.
ТЕАТРАЛІЗОВАНІ ІГРИ
Театр може бути як ляльковим, тіньовим, так і драматичним. Вибираєтеви.
РУХЛИВІ ІГРИ
Під час таких занять можнаобігративсіречі, які є вдома. Наприклад, стілець
– оббігати, на ньогоможназалазити, йогоштовхати, підніматитощо.
КІНЕЗІОЛОГІЧНА
ЗАРЯДКА
Спробуйте з дітьмививчитикількавправтакої зарядки, вони
розвиваютьвзаємодіюміжпівкулямимозку.
Наприклад: Вправа «Вухо
— ніс»
Лівою рукою взятися за кінчик носа, а правою рукою
лівевухо. Одночасновідпуститивухо і ніс, плеснути в долоні,
потімпомінятиположення рук «з точністю до навпаки».
Немає коментарів:
Дописати коментар