пʼятниця, 21 серпня 2020 р.

З Днем Незалежності України! - YouTube
Святковий день — 24 серпня,
Так хочеться усмішок і пісень,
Бо Україна — незалежна.
Запам'ятайте, люди, світлий день!
Здійснилась давня заповітна мрія,
Бажання і надія поколінь.
Це почуття свободи серце гріє
І піднімає думи височінь.
Давайте ж станемо пліч-о-пліч всі,
Щоб славу України відродити.
Щоб дружно жити, в радості й згоді,
Ми України сестри й брати.




24 серпня - День Незалежності України

День незалежності України – державне свято України, яке відзначається щорічно 24 серпня на честь прийняття Верховною радою УРСР «Акта проголошення незалежності України».Вперше День незалежності України був відзначений 16 липня 1991 року в пам'ять про те, що рік тому 16 липня 1990 року Верховна рада УРСР прийняла «Декларацію про державний суверенітет України». Також 16 липня 1990 року Верховна рада УРСР прийняла постанову «Про День проголошення незалежності України». У ній зазначено: «Зважаючи на волю українського народу та його одвічне прагнення до незалежності,     підтверджуючи історичну вагомість прийняття Декларації про державний суверенітет України 16 липня 1990 року, Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки постановляє: Вважати день 16 липня Днем проголошення незалежності України і щорічно відзначати його як державне загальнонародне свято України».


Пізнавальне відео - СИМВОЛИ УКРАЇНИ



Мультик "СЛОВО УКРАЇНСЬКОЇ ДИТИНИ"





понеділок, 6 липня 2020 р.

Свято Івана Купала






Як знайти квітку папороті? Івана Купала: традиції та звичаї ...


Когда будет в праздник ивана купала


ᐈ Иван купала картинки фото, фотографии иван купала | скачать на ...

Славяне его не праздновали". Чего мы не знаем о дне Ивана Купалы ...

Українська казка
На Івана Купала
Галина Мирослава

  Коли ще Буськ помежи людьми називався Божеськом, коли ще у ньому можна було побачити аж два замки , і був він столицею князівства, та не було в ньому ані папірні, на якій пізніше друкувались книги знаного друкаря Івана Федорова, ані гарбарні, ”фабрики шкіри”, що згодом забезпечувала взуттям трохи не всю австрійську армію, ані сукновальні, на якій заправляли прибулі до Буська з-за кордону волохи, жив у місті кравець Василько Навесьсвітмолодець.



Щоб хто не казав, був то кравець - над усіма кравцями кравець! Всі його знали і мріяли хоч щось у нього пошити. Кожен бужанин шанував і пам’ятав Василькові крої та саме пошиття. Важко навіть уявити, скільки доводилось працювати цьому майстрові. А якщо згадати, що мешканці Буська любили носити тільки те, чого не мали сусіди, просто дивуєшся, коли ж кравець встигав?! Міщани з усіх сил старалися на добрі тканини: і шовкові, і сукняні, і оксамитові, при чому як свої, так і привізні. Навесьсвітмолодець мав таку пам’ять, що ніхто б того, що він міг запам’ятати, не перепам’ятав. Він ніколи нікуди нічого не записував, але розміри та форми кожнісінького чоловіка знав як свої п’ятки. Навіть коли хтось довго не заходив до майстра, той продовжував пам’ятати зняті мірки. Оскільки Василько змалечку мріяв про кравецьку справу, вчився з великим завзяттям, схоплював на льоту все, що хоч де чув про кравецтво, коли виріс, ясно бачив що, куди і як у своєму ремеслі.
Одного разу на Івана Купала, саме тоді, коли сонце почало купатися, хтось постукав у Василькові двері. Майстер визирнув у вікно – нікого, підійшов до дверей, спитав: „ Хто там?” У відповідь – мовчанка. Ще раз поспитав. І аж тепер виразно почув голос, який виспівував:
„Я істота маленька
І не маю серденька.
І нічого з цим не поробить
Ані вітер, ні град,
Ані дощ навпопад,
Ані потемки, ані повидну,
Хоч мене і не кожному видно”.
– Хто ти? – перепитав Навесьсвітмолодець.
– Пуп. Власною персоною. По справі.
Ат! Як хотілося кравцеві на свята про всі справи забути, але нічого не вийшло. Мусив відчиняти, аби гостя не скривдити. Зрештою, поти і живеш на білім світі, доки потрібен. Як тільки двері прочинилися, в хату посувом посунув сам Пуп, себто пупець від чоловіка. Василько аж поступцем поступився до стіни. Чи то здивувався, чи то налякався – не знаю. Але коли пан Пуп зайшов, розкланявся на всі боки, господар заспокоївся. Насвистуючи „ Ходить гарбуз по городу”, Пуп підійшов до лави, всівся та затягнув: „Кричу отут на пуп, мало не надірвався, а воно навіть муха на світі для того, щоб ліниві вдень не спали. Вітайте гостя! Я ж нюхом чую, що тут ласий шмат пирога є. Найкращий майстер – найкращий стіл.”
Кравець усміхнувся і почав припрошувати до столу. Пуп охоче потягнувся до їжі. Їв він багато та швидко. „І куди тільки він те все складає?” –подумав Василько. А Пуп тим часом змітав усе зі стола, приказуючи: „Де господар не ходить, там нивка не родить. Красненько дякую”. Як наївся, почав просити: „Візьми мене собі”. „Я вже маю пупа”, – відбивався кравець.
– То може знаєш кого, хто без пупа по світу ходить. Стільки пупців за день бачиш! – набридає гість.
– Ще не бачив, – знітився майстер, – жоден чоловік без пупа до мене не заходив, скільки шию. Але скажи мені, бо не доторопаю, де твій господар?
– Я його з’їв, – одказує Пуп.
Запанувала тиша.
– Так ти й мене можеш з’їсти? – набравшись духу, запитав кравець.
– Так-то воно так та не так. Але я тобі віддячу за гостину. Слухай і запам’ятовуй, тільки дивись, щоб де не обмовився.
Помовчав і продовжив:
– Я можу з’їсти тільки того, хто лише мене і слухається, хто мені повсякчас догоджає.
– Не розумію. Тож тобі нащо?
– Бо я такий. Я Пуп!
– Добре, а як ніхто не стане тобі служити?
– А такого не буде, поки житимуть люди. Всі до їжі беруться.
Вони ще балакали і балакали. Кравець розповідав про Буськ, про людей, Пуп слухав і думав, що ж йому робити: тут люди при ділі, про справу дбають, їм не до нього, хіба з дорогою душею почастують на свято. Розмова затяглась до ранку. Але як тільки стало розвиднюватись, кравець попросив вибачення і взявся до роботи. Скільки можна ляси точити! Що було робити Пупові? Похопився та й пішов. Більше в Буську його не бачили.











вівторок, 9 червня 2020 р.





  
     "Комаров"
Мультфільм про те, як бачать світ діти.


вівторок, 2 червня 2020 р.



Подивіться казку про те, як зла чарівниця Жадібність готова подарувати хлопчикові все, що він захоче, але натомість він повинен відмовитися від своїх друзів.

Послухайте аудіоказку "Щедра кишеня"

ЩЕДРІСТЬ І ДОБРОТА ЙДУТЬ ПОРУЧ
(Юлія Костюк)
Вже стало зовсім холодно, а з неба випав сніг. Красиво засипав він усі дороги, будинки і верхівки дерев. Мені надзвичайно подобалось місто, в яке я потрапив, після того, як випав сніжок. Дітлахи кидались сніжками, ліпили сніговика, возили санки. І всі були такими веселими. Ця радість передавалась мені, але я почав замерзати. Де я тільки не шукав притулку, всюди мені ставало холодно. А згодом я почав відчувати страшенний голод. Зіщулившись біля якогось житлового будинку, я намагався знову зігрітися, але в мене нічого не виходило. Як же моторошно стало, коли на вулиці почало темнішати. З’явились перші зорі, а я сидів і трусився на холодній землі, що вже встигла нагрітися піді мною. Проте тепліше не ставало. Я неначе приріс до землі, як крижинка до скла. Навіть почав думати, що тут мені й прийшов кінець. Аж тут відчинилися двері будинку. Я відчув тепло, що пішло з дверей і остовпів. Так хотілось зайти в середину. Але ж я не знав господарів і що за люди там жили. Мені згадалась легенда про Ельзу і чаклунку, тож я вирішив не підходити. Я слідкував за чоловіком, що виходив з будинку. Він також мене помітив.
— О, кошеня! — вигукнув він. — А ти звідки тут у такий холод?
Я хотів був підійти до нього і вже навіть піднявся з місця і ступив декілька кроків, але чоловік відвернувся від мене, зачинив двері  і пішов. Я остовпів. Хіба він не побачив, що я замерз і скоро мої вушка відмерзнуть? Я похнюпився і повернувся до свого місця, яке вже знову стало холодним. Мене пробирав мороз, я не знав куди від нього сховатись. Стало тихо на якусь мить. А потім щось привернуло мою увагу у вікні того самого будинку. Це була кішка. Вся біла, як сніг, на який я дивився декілька хвилин назад. Вона розглядала мене якось співчутливо, а потім зістрибнула з вікна. «Злякалась мене. — подумав я — Мабуть, думає, що я волоцюга.» Та я помилився. Через мить я почув шурхіт біля дверей, а потім вони трішки відчинились. Це була та кицька, що стояла у вікні. Вона привідкрила двері наскільки змогла.
— Заходь швидше, а то зовсім замерзнеш! — сказала вона.
Я послухався. Пробрався в щілину, яку вона зробила для мене. В ту ж секунду в мій ніс вдарило тепло. Таке приємне, таке жадане.
— Тебе як звуть? — порушила тишу кішка.
— Онікс.
— Красиво. Як камінь. А ти і справді чорний, як онікс. — сказала вона і додала. — А мене Стеллою кличуть.
Я мовчав. Відчуваючи величезну вдячність, я не міг вимовити ні слова. Просто не знаходив їх.
— Ти мабуть голодний. — здогадалась вона і я дуже цьому зрадів, бо просити їжі я б не посмів. — Не хвилюйся, я завжди залишаю у мисочці трохи корму, тому зараз попоїж.
— Я був би вдячний — нарешті сказав я, після хвилинного мовчання. — Якби не ти, Стелло, я б зовсім замерз.
— Ну що ти. Я повинна була тобі допомогти. Ось пройди зі мною, я покажу тобі де корм. Він зі смаком телятини, тобі сподобається. — Усміхнулась вона і пішла в іншу кімнату.
Я виїв весь корм, що залишився у мисочці і з`їв би ще, але мені було соромно просити ще одну порцію, та й це принесло б безліч клопотів для Стелли.
— А тепер піди відпочинь. Ось там я зазвичай сплю — показала Стелла на маленьке ліжечко, що дуже нагадувало моє, але воно було червоного кольору, а моє якесь світло коричневе, як топаз, дорогоцінний камінь кольору какао. Я знову ж не заперечував, бо був і справді дуже втомленим. Я швидко заснув, а прокинувся вже вранці. Коли мої очі розплющились,  то я побачив, що Стелла сиділа в кріслі поруч з тим чоловіком, якого я бачив вчора. Вона муркотіла, а він гладив її білі вушка. В голові промайнула думка про те, що зараз той чоловік мене вижене. Раптом вони обоє звернули на мене увагу і зрозуміли, що я вже прокинувся.
Я був у них більше місяця. Ми грались зі Стеллою у «піжмурки», хазяїн купив ще одну мисочку для мене і вона завжди була наповнена кормом. Мені було дуже весело в них. Вони виявились дуже добрими і щедрими до мене. А коли стало не так холодно і сонечко знову пригріло землю теплими проміннячками, я вирішив продовжити свою дорогу. Я часто згадую про Стеллу і її хазяїна, щоразу думаючи про одне:
«Щедрість і доброта йдуть разом. Кріста була доброю, бо пожаліла мене і впустила переночувати, а її хазяїн був щедрим, бо залишив мене у себе наскільки я захотів, купував мені все, що мені було потрібно, і не жалів нічого для мене.»
Ось чому щедрість і доброта повинні йти разом. Адже це невід’ємні риси характеру, що несуть радість і гармонію у світ.

понеділок, 27 квітня 2020 р.

На землі, над землею, під землею

Переглянте мультфільм "Про черепаху"
Обговоріть з дитиною:
Чому черепаха не свтигла вийти вчасно на прогулянку?
Пригадайте тварин ,які також рухаються повільно?

Прочитайте оповідання "Заєць та черепаза"
Побились якось об заклад заєць та черепаха, хто хутчіш лісову галявину оббіжить.
Черепаха одразу рушила в дорогу. А заєць лежить під кущем, посміхається: «Поспішай, поспішай, черепашко, все одно я тебе випереджу!» Лежав та посміхався, лежав та посміхався, а черепаха тим часом — хоч і тихо йшла — вже майже дійшла до мети. Ой, як побачив це заєць! Ой, як кинеться наздоганяти! Еге, куди там!
Бігати заєць добре вмів, але не знав того, що коли довго лежати на місці, то й від черепахи можна відстати!
Поміркуйте "Хто швидше"
Чому черепаха обігнала зайця, як це в неї вийшло?


Пригадайте, які тварини живуть під землею, які на землі;які можуть знаходитися у повітрі.




Переглянте мультфільм за казкою В.Сутєєва "Хвости"(мовою оригіналу)
Запитайте дітей
Для чого тваринам потрібні хвостики?
Хвостиками тварини теж рухають,вони можуть сповістити про настрій або намір: якщо собака весело виляє хвостиком, то вона намагається висловити радість; якщо кіт рухає хвостом,то це свідчить про його невдоволення, а в зайчика хвостик тремтить від страху.

По запропонованому відео зробіть разом з дитиною черепаху з пластеліну

неділя, 26 квітня 2020 р.

РУХИ В ПРИРОДІ. Вони і ми: світ людей і світ тварин

Почнемо заняття з відгадування загадок  про тварин
Він такий смугастий, Він такий ікластий, Найстрашніший у тайзі, Перед ним тремтять усі, Як роззявить пащу: игрр! Називають звіра … .
Дуже товсті ноги маю, Тихо їх переставляю. Височезний я на зріст, Біля рота маю хвіст!
Не ходжу я,  а скакаю, Бо нерівні ноги маю. Через поле навмання Перегнав би я коня.
Вдалині посеред ночі засвітились хижі очі. Від його пісень у звірів морозець біжить по шкірі.
Голодна - мукає, Сита - жує, Малим діточкам Молочка дає.
Спереду - п'ятачок, Ззаду - гачок, Посередині - спинка, На спинці - щетинка.
Стоїть в стайні,  Вівса просить  І на собі  Хлопців носить.
Знайдіть час прочитати казку Г.Циферова "Про поросятко"
Жило на світі дуже маленьке порося. Кожен це порося ображав, і бідолашне порося зовсім не знало, де йому шукати захисту. І так це йому набридло, що його кривдять, що якось це порося вирішило піти собі світ за очі.
Взяло порося мішечок, взяло сопілку й пішло. Йде собі лісом, а щоб веселіше було, в сопілочку дуде. Але хіба підеш далеко на чотирьох копитцях?
Весь день йшло порося – і навіть із лісу не вийшло. Сіло на пеньок і сумно задуділо в сопілочку: "От я дурний якийсь. І навіщо йду?"
Й тільки воно сказало ці слова, як за пеньком: "Ква-ква!" Жабеня! Стрибнуло жабеня на пеньок і каже:
– І дійсно, дурна ти істота, поросятко! Ну, і навіщо йти? Чи не краще пливти в якомусь човнику?
Подумало порося, подуділо в сопілочку і сказало:
– Ах, мабуть, так!
Прийшло воно до річки і стало шукати човника. Шукало, шукало, а човника немає. І раптом побачило корито. У ньому якась старенька білизну прала. Та й покинула. Сіло поросятко в корито, задуділо в сопілочку і попливло.
Спочатку по струмочку, потім по річці, а потім і у величезне море випливло.
Пливе воно, отак, морем. А риби дивуються, регочуть:
– Що це? Наче пароплав, якщо гуде. Але чому, чому ж у нього є вуха?
– Ех! – каже кит. – Напевно, він дуже розумний, дуже ввічливий. Інші пароплави просто самі гудуть. А цей теж гудить, але й інших слухає.
І тому всі риби й кити йому допомагали, вказували шлях. Хто носом, а хто і хвостом. Та всі штовхали вперед. Так він і плив.
Плив пароплав. Аж раптом – чудовий зелений острів! Пароплав пристав до острова. А всі звірі вийшли його зустрічати.
– Хто такий? – запитав його смугастий звір і вклонився.
– А що, ви не знаєте мене?!
– Ні, – каже смугастий звір. – ось вперше бачимо.
І маленьке порося схитрувало:
– Я – найголовніший у своїй країні. Мене звуть ПОРОСЯ.
– А тут – я найголовніший, – відповідає смугастий. – Як же нам бути, якщо ми обидва головні?
– А нічого, – посміхнулося порося, – я ж гість, то ж ти так і будеш найголовнішим, а я – твоїм помічником.
Тигр кивнув, і з того часу вперше в житті порося почало жити спокійно. Всі його слухалися та поважали.
А якщо хтось не слухався, то варто було поросяті дістати сопілочку, як ворог відразу ж тікав.
Так-так. Бо такого гарчання боялися всі. І навіть сам тигр часто здригався, коли порося грало на сопілці.
Мабуть, порося пожило б там ще, але тут чомусь його знову потягнуло додому. Взяло порося листа від тигра, сіло у корито і попливло.
Знову кричали риби: "Гей, розумний пароплаве!" І знову дельфіни і кити допомагали йому пливти.
Але ось знайомий струмок, старенький міст, галявина.
– Здається, я вдома, – сказало порося.
– Так-так, – відповів йому баранець. – А де ти був увесь цей час? Мені так хотілося полоскотати тебе ріжками!
– На жаль, – посміхнулося хитре порося, – тепер цього робити не можна. Хіба ти не знаєш, хто я? Читай! – Тут порося подало баранцю листа, і той прочитав: "Моєму головному помічникові дарую свою намальовану лапу".
Баранець, зрозуміло, злякався.
А потім злякалися й всі інші звірі. І ніхто ніколи вже більше не ображав
порося. Кожен думав: "А що скаже тигр?"
Обговоріть з дітьми:
Чому маленьке порося ображали інші тварини?
Що придумало порося для своєї втіхи?
Чому в дорозі всі, хоч і насміхалися , проте підтримували порося?
Що нового про порося ви дізналися з казки?



Переглянте аідеоказку "Братик кролик і братик лис"
Після перегляду порівняйте рухи і дії лиса і кролика: що спільного і що відмінного між ними.

Прочитайте вірш "Якби я був чарівником" Лесі Вознюк
Якби я був чарівником, —
намріялося Віті, —
то став би я помічником
природи в цілім світі.
Чарівна паличка в руках —
за мить зростають липки,
у чистих ріках та ставках
вже плюскаються рибки.
За хвильку дощики рясні
помиють все довкола,
барвисті квіти запашні
укриють гори й доли.
В дитячі мрії, як на те,
навідалася ненька:
— Тут справжній чарівник росте,
хоча іще маленький.
Твоє, синочку, деревце
тріпоче зелен-листом,
співає дзвінко джерельце,
бо ти його почистив.
І ось такі чарівники
зростять дубки та липки,
в джерельні ріки та ставки
пливтимуть вдячні рибки.
То ж підростай, не розгуби
дитячі світлі мрії,
і все розквітне навкруги
веселкою надії.
Потім розпитайте:
Що хотів хлопчик зробити за допомогою чарівної палички?
Чому треба захищати довкілля?
Чи могли б ми дізнатися щось цікаве про життя рослин, тварин,якби їх не було?
Що кожен з нас може зробити для збереження природи?


Пограйте разом з дитиною
Порахуй фігуриПодивітся на силуетні картинки тварин і порахуйте їх.

Завершимо наше заняття оглядом світлини із зображенням керамічного носорога С.Герасименка



пʼятниця, 24 квітня 2020 р.

День здоров`я "Відправляємося в мандри"

Яким буде моторик-парк в оновленому полтавському сквері (ПРОЕКТ ...
Парк
Поспішайте! Для малечі оголошено обласний конкурс дитячого малюнка ...
Ліс
Поміркуйте разом з дітьми
Присутність купи веселого народу в лісі чи парковій зоні протягом кількох годин - це радість чи випробування?

 
Прочитайде дітям вірші  Л.Повх і визначте, в якому йдеться про прогулянку, а в якому про подорож.
«Вдома» 
Коли пролягає дорога моя 
За гори й ліси за рікою,
То місто махає мені звіддаля 
Прощально сумною рукою.
Коли ж я вертаю з далеких країв 
Долиною, зранку лункою,
То місто вітає мене з-за гаїв 
Вогнів осяйною рукою….
І запах бузку, і рідний хтось у вікні, 
І стіни у замку старому…
Тут сходинка кожна радіє мені, 
тут липи шепочуть: «Ти вдома…»
І хто у цім місті, як я, виростав, 
Той, певно, також добре знає:
Нехай десь на світі є славні міста 
Та кращого міста немає!


 «У ботанічному саду» 
Весна. Я з мамою іду 
У ботанічний сад. 
У ботанічному саду 
Цвіте фіалок ряд.
Червоні, білі, голубі,
Рожеві, золоті…           
А мама каже: «Як тобі 
Двоколірні он ті?»
У них і сонечко, й блакить, 
Мов прапор іздаля…»
Аж світиться і мерехтить 
Живим вогнем земля!